Khamis, 10 Oktober 2013

(KARYA PUISI) KEHIILANGAN
Unknown9:19 PG 0 comments


-KEHILANGAN-

 Saat dulu aku bisa bersama mereka yang mengingatkanku
Tentang Allah dan Rasul,
Tentang makrifat dan mahabbah Nabi S.A.W,
Tentang cinta yg sebenar-benar cinta,
Tentang dosa dan pahala,
Sekiranya aku rebah,
Ada sahaja tangan yg memapahku untuk kembali
Sekiranya aku lalai,
Ada sahaja suara-suara yg menyentuh hatiku,
Tetapi saat kini aku berada di tengah-tengah kota,
Dikelilingi pelbagai ragam manusia,
Yang aku sendiri tidak mengerti tentangnya,
Akan sedih dan kecewa,

Wahai anak muda,
Bukan sengaja aku meluahkan rasa,
Tetapi bersyukurlah sekiranya kamu masih punya masa,
Masih diberi kekuatan dan tenaga,
Masih ada kesempatan bersama mereka yg mulia,
Jangan biarkan kesempatan ini wahai anak muda,
Nanti ia akan hilang ditarik Sang Pencipta,
Saat ini kamu akan terkapai-kapai tanpa makna,

Jangan sampai suatu masa,
Tiada lagi payung disaat kamu dihujani dosa,
Tiada lagi suara mulia yg bisa menyentuh hatimu,
Tiada lagi tangan yg dihulurkan saat kamu tersungkur,
Detik ini,
Kamu semakin jauh dengan kebenaran,
Nescaya kebatilan akan menerkammu
Seperti singa kelaparan.




[ Versi Video]


Nukilan:Saufi

                                [EXTRO PUBLICATION TEAM]
(E-magazine Majalah 3-i)

In Category :
{TERBITAN} EXTRO PUBLICATIONS COLUMNIST 3-I E-MAGAZINEFacebook and Twitter

0 comments

Catat Ulasan

PAPARAN POPULAR

JOM!!! BERFORUM

.